10 tipp arra, hogy fotósként, hogy keress több pénzt

Mindened megvan, ami ahhoz szükséges, hogy fotós/videós vállalkozásod a környék egyik első számú szolgáltatójává tedd?

Mindened megvan, ami ahhoz szükséges, hogy fotós/videós vállalkozásod a környék egyik első számú szolgáltatójává tedd?

Egy üzlet kiépítéséhez idő kell. A siker nem jön egyik napról a másikra, de néhány iparági módszerre való rálátás arról a profik hogyan keresnek több pénzt, neked is segíthet biztos alapokra fektetni üzletedet. A fényképészek több készségre támaszkodnak a sikeres üzlet kiépítésekor.

Ismerd meg a kövekező bennfentes titkokat, hogy tapasztalt fotósok hogyan képesek tisztességes megélhetést biztosítani maguknak, miközben azt csinálják, amit szeretnek.

Légy kitartó

Egy sikeres válallkozás nem fog magától működni, kitartónak kell lenned, hogy mindezt elérd. Ez sok terepmunkát és kapcsolatépítést jelent. Olyan munkákat is el kell vállalnod, amiket nem igazán szeretnél, hogy bővítsd portfóliód és ügyfélbázisod. Ne félj munkát kérni. Következetesen tartsd magad a kitűzőtt célhoz. Akár 10 féle módon is kapcsolatba kell lépne egy potenciális vásárlóval, mielőtt ténylegesen állást foglalna.

Légy profi

Akármikor találkozol is ügyfelekkel, részt veszel kapcsolatépítő eseményen vagy kereskedelmi kiállításon, mindig legyél profi. Ez azt jelenti, hogy kinézetednek és a módnak, ahogy bemutatod az üzletedet (marketing eszközökkel és anyagokkal) a szakmaiságnak azt a szintjét kell sugározniuk, amilyen benyomást tenni akarsz.

Ha nem előkelő közönséget célzol meg, akkor is az öltöny vagy elegáns viselet a legjobb választás esküvői fényképezéshez vagy ügyfelekkel való találkozásnál.

A professzionalizmus ugyanakkor nem korlátozódik csupán a kinézetedre. A mód, ahogyan a dolgokat kezeled szintén bele tartozik. Soha ne fogyassz alkoholt különböző eseményeken, ne beszélj a politikáról, ne kicsinyeld versenytársaidat, mindenkivel ugyanúgy viselkedj és mindig legyél pontos.

Légy fogékony

Nem számít potenciális és meglévő ügyfeleid hogyan lépnek kapcsolatba veled – telefonhívás, email, szöveges vagy közösségi médiaüzenet – mindig,mindig, mindig válaszolj.

Ez gyakran egy “ki korán kel aranyat lel” helyzet, és még a legjobb fotósok is elvesztik az üzletet, ha nem figyelnek az ügyfelekre.

A verseny fölé helyezheted magad azáltal, ha úgy válsz ismertté, mint a fotós, aki mindig válaszol. Ez az egyszerű tett messzire vihet.

Állj készen az elutasításra

Meg fog történni. Sokszor. De ne aggódj amiatt, hogy az emberek szándékosan kerülik el fotóművészetedEz egy versengő iparág és nem minden ügyfél kér fel fotózásra, akikkel kapsolatba kerülsz. Ha ezzel idő előtt tisztába kerülsz, könnyebben viseled az elutasítást.

Ez különösen igaz, ha először kezdesz bele a vállalkozásba. A rengeted marketing tevékenység és kapcsolatépítési törekvésed elutasításban végződik. Ne vedd személyesnek. Végül eléred majd, hogy az ügyfelek továbbajánljanak Téged.

Légy hozzáértő a technikai újítások terén

Nagyszerű fotósként ismertté válni többet jelent, mint csupán nagyszerű felvételeket készíteni. A legjobbak legjobbja a fotózási felszerelések és technikák terén is mindig naprakész. Íme egy példa: ahelyett, hogy egy linket küldenél el ügyfeleidnek, amin keresztül elérhetik digitális felvételeiket – egy elvesztett marketing lehetőség – szakíts időt rá, hogy ismét találkozz velük, akkor is ha nem egy hosszú leülős megbeszélésről van szó.

Az elkészült képeket egyedi logós pendrive-on add át nekik. Értékelni fogják a figyelmességet és ez is egy jó lehetőség, hogy emlékeztesd őket szolgáltatásodra. Ki tudja? Lehet továbbadják logózótt fa pendrive-odat egy barátjuknak, aki aztán felkér egy esemény fotózására.

Légy elhivatott portfóliód összeállításánál

Ha először csak családtagok és barátok összejövetelein tudsz fényképezni ingyen vagy jelképes összegért, az is rendben van. Fontold meg, ez egy beruházás portfóliód építésébe, ami később biztosan több üzletet hoz és segít több pénzt keresni. Tény, hogy enélkül rendkívül nehéz lesz ügyfeleket szerezned.

Légy felkészült

Pályakezdőként nehéz tapasztalt profi benyomását keltened, miközben a szakma fogásait tanulod. A kereskedelmi fogások közé tartozik, hogy minden eseményre viszel magaddal pótfelszerelést, mindig. Amikor elindulsz irodádból vagy stúdiódból mindig szakíts időt a pótkamera és lencsék összekészítésére. Ha már a városban vagy és a vaku váratlanul kiég, ügyfeled nem lesz megértő, amiért otthon felejtetted a pótfelszerelésed. Nem számít mi történik, légy felkészülve a legváratlanabb forgatókönyvre is.

Légy kommunikatív

Az ügyfeleidnek tudniuk kell mire számíthatnak, amikor veled dolgoznak. Állíts össze egy listát azokról a kommunikációs feladatokról, amiket minden ügyféllel követni fogsz. Miután téged választottak, kövesd a leírtakat betű szerint. Küldhetsz egy bemutatkozó emailt, egy telefonhívás kíséretbén, a következő lépésekről.

Döntsd el mennyi időre van szükséged a digitális képek és nyomatok előhívására. Mindig elég átfutási időt hagyj magadnak, de ha tudod előbb add át a képeket. Ez az egyszerű, váratlan cselekedet pozitív benyomás hagy ügyfeleidben.

Ha esküvői fotós vagy például, tudd hányszor fogsz egyeztetni az ügyfelekkel az esküvő előtt.

Egy ideges menyasszony, akinek részletek százait kell kézben tartania hálás lesz érte, ha a helyzet magaslatán állsz.

Légy tudatában saját értékednek

Miután elkezdted felépíteni a portfóliódat és néhány esemény fotózását már magad mögött tudhatod, ne félj ennek megfelelő árat kérni. Esküvői képek például azért költségesek, mert egy életen át tartanak. Az étel, a torta, a virágok, a dekoráció és szinte minden más az esküvővel kapcsolatban idővel elhalványulnak. De a képek és felvételek megőrzik használhatóságukat, így idővel egyre értékesebbek lesznek.

Miután meghatároztad az áraidat ragaszkodj hozzájuk, szakmai tudásod, kommunikációd és munkafolyamataid is jelzik értékedet. Esküvők, évfordulók, keresztelők, születésnapok és más események terén szerzett tapasztalatod kelendő árucikk. Ügyfeleid értékelik majd szakértelmed és profi, egyedi fotóidat amiket készítesz.



Igyekezz, hogy … jól érezd magad

Igen, ez a megélhetésed, de jól kell érezned magad munka közben

Ezeket a tippeket szem előtt tartva jó megélhetést biztosító, sikeres fényképész vállalkozást vezethetsz, miküzben azt csinálod, amit szeretsz.

A megfelelő rendszerekkel, értékekkel és perspektívákkal az üzletedet biztos alapokon tudhatod és működtetheted minden időben.

Iratkozz fel hírlevelünkre

Személy