Az egyedi reklámajándékok igenis működnek!
mikor volt az utolsó olyan alkalom, hogy egy olyan cégtől rendeltél szolgáltatást, akik szemtelenül félbeszakították a filmet, amit nézel a reklámjukkal? Te tudod, hogy mit is jelent a szó, reklámajándék?
Te tudod, hogy mit is jelent a szó, reklámajándék? Ha megkérdezünk egy szobányi embert, hogy mi az az egyedi reklámajándék, sok esetben csendben megvonnák a vállukat (igazából nem is érdekelné őket). Amit egyesek megemlítenének, hogy “ja igen”, van egy egyedi pendrive-juk az íróasztalukon vagy, “ja igen” egy reklámtollal írtam alá múltkor a fogorvosnál a beteglapom. A Facebook és Google reklámokkal telt világban könnyű elfelejteni milyen erőteljes és hatásos lehet egy egyedi logós reklámajándék. A Promóciós Termékek Nemzetközi Egyesülete Promotional Products Association International (PPAI) szerint, azonban a cégek több reklámajándékot vásárolnak napjainkban, mint eddig valaha.
A reklámajándékok hatékonysága
Effectieness of Promotional Products A PPAI szerint az emberek kb. 74 % -a tart egyedi reklámajándékot a munkaterületén. – Gondolkozz el egy percre ezen: a 100 fős irodádban, 74-nek közülük van legalább egy reklámajándéka az íróasztalán. A munkatársaid közül vajon hány tart, tart-e egyáltalán valaki magazin- vagy újságkivágást nyomtatott reklámokból?
Tudjuk, hogy most mit gondolsz. Az biztos, hogy az embereknek megvannak ezek a reklámtárgyak a hálószobájukban, de ezek tényleg ennyire hatásos reklámok lennének? Igen! Tény, hogy az emberek, akik logózott reklámajándékot kapnak, 83% inkább ezzel a céggel köt üzletet. Mialatt a versenytársaid dúlnak-fúlnak hirdetőtáblás és rádiós reklámokon, talán elutasítják a puzzle hiányzó részét, ami ott van közvetlenül az orruk előtt.
Ja igen, és ha valaha gondolkodtál egy-egy reklámajándék átlagos élettartamáról, nézd meg a statisztikát: az emberek 81%-a tart egy évnél régebbi promóciós termékeket. A legtöbb digitális reklám múlandó, eltűnik egy gombnyomásra. Eközben ezek a kéznél lévő tárgyak évekig csellengenek!
Miért is fontosak a reklámajándékok?
A reklámajándékok bármilyen iparágban fontosak. Akár egy kis 5 fős ügyvédi irodád van, vagy egy nagy bank elnöke vagy, a termékek amiket szétosztasz, fizikai emlékeztetőként szolgálnak majd a saját márkádról. Mindezek után, ki felejtené el a céged nevét miután ajándékba kapott egy egyedi wireless töltőt a legutóbbi kereskedelmi kiállításon/vásáron.
A nap végén, a reklámajándékok a legfontosabbak, hiszen a legutolsó érintkezésként alkalmazhatók a marketing kampányban. Kiküldheted a világ összes újságát, nem fognak számítani, ha az olvasóközönség hiányolja a márkádhoz való kapcsolódást. Haladj előre és adj ki menő reklámajándékokat, hogy a saját márkád megkülönböztethesd a többitől!
Miért is ilyen hatékonyak a reklámajándékok?
Egyszerű a képlet, a promóciós termékek működnek, mert ellátják a felhasználókat kézzel fogható, hasznos cikkel a hagyományos reklámok terében. Biztos, hogy a Fabecook is nagyszerű, de nem tölt be funkciónális célt a felhasználó mindennapi életében. Amikor a fogyasztódnak funkcionális cikket adsz, mint az pendrive vagy powerbank, elsőkézből érzik a nagyrabecsülésed.
Reklámajándék VS nyomtatott sajtó
Amíg a nyomtatott reklámok részesedése csupán 29 %-a a piacnak, a reklámajándékok 34%-át foglalják el a piaci térnek, ami a legnagyobb marketinghallá teszi őket a tóban. Az emberek érzékenyek és védelmezik a személyes területüket, ha azt érzik, hogy bombázzák őket tolakodó digitális vagy nyomtatott reklámokkal. Az egyedi reklámajándékok hatásosak, mert funkcionális célt szolgálnak azzal, hogy aprók és praktikusak.
Ne dőlj be annak az előítéletnek, mennyi online reklámot is látsz, ugyanis az ember 65%-a egyszerűen átugorja őket. Komolyra fordítva a szót, mikor volt az utolsó olyan alkalom, hogy egy olyan cégtől rendeltél szolgáltatást, akik szemtelenül félbeszakították a filmet, amit nézel a reklámjukkal? Ha olyan ember vagy, aki szereti az adatokat, hagyd a számokat beszélni: csupán az emberek 20%-a dobja el az egyedi reklámajándékot. Van szükség több szóra?
A reklámajándékok hatásossága tagadhatatlan. Akár a következő marketing kampányodat tervezed, vagy keresed a módját a következő eseményt az egyik könyvedhez, haladj tovább és illeszd be a promókat a marketingtervedbe. A jövőbeli ügyfeleid hálásak lesznek érte!