Mit tanulhat vállalkozásod a KFC-től?

Ha meghallod ezt a szót, hogy KFC, mi jut először az eszedbe? Vajon a rántott csirkeszárny vagy a ropogós sütemény? Talán a különlegesen nagy adag szóda? Ha egy kicsit is hasonlítasz hozzám és talán az emberek többségéhez, akkor azonnal a cég arca:

Ha meghallod ezt a szót, hogy KFC, mi jut először az eszedbe?

Vajon a rántott csirkeszárny vagy a ropogós sütemény? Talán a különlegesen nagy adag szóda? Ha egy kicsit is hasonlítasz hozzám és talán az emberek többségéhez, akkor azonnal a cég arca: Mr. Colonel Sanders képe fog beugrani.

Őszülő hajával és kerek szemüvegével, a Colonelt valójában Haraland Sanders főszakácsról mintázták, aki a világhírű KFC receptet feltalálta és alkalmazta. Kabalák tekintetében, ő is pont ott helyezkedik el, mint Zabivaka a foci VB sztárja, vagy épp Ronald McDonald’s.

Most 2018-ban a Kentucky Fried Chicken a Colonelt egy, még fel nem derített területre vezeti be – mézes mackónak öltözteti és a kis egyedi reklámajándék figurát 705 szerencsés nyertesnek fogja kisorsolni.

KFC még meg is szólaltatta Colonel Mackót a Twitteren…

Cégvezetőként, vállalati marketingesként, milyen tanulságot szűrnél le ebből a jelenségből? Az egyedi Colonel mackónak van számodra pár tanítani valója.

Használj egyedi céglogós repiajándékokat.

Bizony, Colonel mackó elég őrült öltetnek tűnhet, de aki megkapja, ingyen kapja. Az emberek regisztrálni fognak érte, és próbálnak majd hozzájutni egyhez. És ha megnyerték? A barátaik és családtagjaik kérdezgetni fogják őket „Honnan van?” és utána e körül alakul majd ki egy beszélgetés, amiben tökéletesen biztos, hogy meg fogják említeni a KFC Csípős mézes ízesítésű ételeit. Fura, de az egyedi Colonel mackónk tulajdonosa így tudta nélkül épp részesévé vált a KFC marketing stratégiájának.

Ez nem az első eset, hogy a Kentucky Fried Chicken kreatív egyedi reklámajándékot vet be. Először is ott voltak a KFC nyári promo egyedi gumimatrac, KFC Colonel Saners egyedi gumimatrac.

Mindegy, épp mit osztogatnak ingyen, ezek a termékek sikeresen felhívták a figyelmet a KFC-re, és megtehetik akár a Te cégeddel is. Nem kell, mindjárt bonyolult dolgokra gondolnod. Megteszik olyan egyszerű dolog is, mint az egyedi pendrive – mely segítségével értékes figyelmet nyerhetsz cégednek.

Vállald a kockázatot

A KFC marketingesei egy asztal köré ültek és azon kezdtek el gondolkodni, hogy népszerűsítsék az új szendvicsüket. Egy felettébb kreatív csapattag, azt javasolta, hogy a TV reklámok, vagy órásplakátok helyett inkább „Adjunk szóróajándékként egy mézes mackónak öltöztetett egyedi Colonel Sanders-t” Ez egy eléggé elrugaszkodott ötlet, viszont a márkát sokkal észrevehetőbbé teszi és sokkal valószínűbb, hogy így gyakrabban beszélnek majd róla az emberek.

A gyorsétteremlánc nem csak játszik, minden tekintetben bebiztosította magát. Jó sok pénzt fektettek az egyedi reklámajándék Colonel Mackó megformálására és megismertetésére a nyomtatott sajtóban és videókban. Az ilyen ötletek akár vissza is üthetnek, de nem tudhatod, míg ki nem próbáltad. Az új dolgok kipróbálása az, mely mindig pörgőssé és ropogóssá teszi marketinged, pont mint egy jó adag sült csirkeszárny.

Haladj előre azzal, ami valóban sikeres


forrás:Youtube

Ha az egyedi reklámajándék Colonel mackó sikeres lesz, a KFC-nek van egy új nyerő kabalafigurája. Gondolj csak a kiskereskedelmi ajánlatokra, mi minden kijöhet ebből. Például Colonel Mackó plüss figura, kulcstartó, póló vagy épp egy animációs mese. Ugyanakkor fontos az is, hogy az igazi Colonel Sanders tartsák a felszínen, hiszen a KFC eladási mutatói 2%-kal nőttek, amikor visszavezették kabalafigurának a Colonel Sanderst.

Az idő majd megmondja, hogy az emberek kikészülnek a Colonel Mackótól vagy épp megőrülnek érte a közösségi médiában. Kísérd mindig figyelemmel a közönséged reakcióját, legyen az pozitív vagy negatív. Akkor érdemes lecsapni és továbbvinni az egyedi ötletet, ha az embereknek tetszik az.

A KFC pár évvel ezelőtt mélyponton állt. Majdnem 1000 éttermüket be kellett zárni, és konkurenciájuk messze lekörözte őket. 2015-ben tértek vissza a györkereikhez és nevezték ki újra a Colonel Sanderset szószólójuknak. Azóta merész marketing húzásaikkal, és sok ingyenes egyedi reklámajándékkal vonják magukra a figyelmet.

Mindent egybevetve a kreatív és ötletes egyedi ajándékok kifizetődnek, ha vállalod a kockázatot és bevállalod az újítást.

Iratkozz fel hírlevelünkre

Személy